Философия на преподаването

  • Според моята философия образованието трябва да бъде прогресивно и надграждащо. Учителят трябва да бъде свободен, за да изпълни своето призвание - освободен от административен, родителски и обществен натиск. Учителят за мен е творец, който всеки ден се труди над своите творби - децата. Смятам, че трябва да му се даде повече свобода на преподаване, да не се слагат рамки на творческата му дейност. И като всеки творец, учителят трябва да се интересува, да се учи и да прилага в работата си най-новите и иновативни методи на преподаване, да бъде в крак с новите технологии.
  • За мен учителската професия е призвание и мисия. Призвание, защото всеки ден в класната стая за мен е необикновен, неповторим. Умея да работя с децата, да споделям техните вълнения, да преподавам така, че знанието да достигне до всяко дете. Мисия, защото осъзнавам, че  всяко едно дете, независимо от неговите възможности, етнос и особености, трябва да получи образование. И началото на това образование поставям аз.
  • Моята философия за образованието поставя в центъра ученика. Децата не са анонимни в класа, те са личности - всяко със своята индивидуалност. Всяка личност трябва да бъде уважавана . Опитвам се да разгадая детската душа и да се съобразявам с индивидуалните качества на всяко дете. Преподавателските ми похвати се променят съобразно темата, аудиторията и времето. Аз вярвам във фокусирането върху индивидуалните потребности на учениците в процеса на учене. Няма лоши деца, има неразбрани деца - както от родителите си, така и от другите възрастни. Отчитам ролята на семейството и смятам, че трябва заедно да работим върху развиването на потребностите на ученика. В училище трябва активно да включваме родителите в процеса на образование.
  • Всички ученици имат силни страни и целта на образованието е да ги идентифицира и надгражда. Учениците трябва да учат от преживяванията, събитията от реалния живот, които са значими за тях. Основната ми цел е постигане на положителни промени в личността на учениците и овладяване на трайни знания, умения и навици. Стремя се да науча учениците си да разсъждават, да мислят, да придобият приложими знания и умения. Всяко дете да е гордо със своите умения, независимо какви са те. Едни имат умения за учене, други за спорт, трети за рисуване . Необходимо е да се разпознават индивидуалните различия, да се уважават и  да се поощряват.
  • В преподаването се стремя да обхвана тези индивидуални различия на учениците. Всеки клас е различен, затова един и същи урок също е различен в различните класове. Внимателно преценявам методите, за да могат всички деца да разберат преподаваното. Стремя се да онагледявам трудния учебен материал с презентации, със житейски примери, с картини.
  • Философията ми на преподаване не се променя с различните випуски - тя само се дообогатява с опита, който трупам от срещите си с различни деца в различно време, с различни обществени нагласи и очаквания.
  • Според мен ученето не е самоцел, а дълготрайно усвояване на знания и умения, които децата да прилагат в практиката. Никога не задавам въпроси, чиито отговори са «да» или «не». За да развия мисленето на учениците и да ги провокирам да изказват и защитават свое мнение, аз питам «Защо?», «Ти как мислиш», «Как разбираш...». Никога не класифицирам децата - този е такъв, онзи онакъв. Порицавам моментното състояние, без да обобщавам. Децата са лакмус на справедливостта и оценяват малките жестове и компромиси, които им се правят. Стремя се да се отнасям еднакво обективно с всички ученици.
  • Добрият учител е онзи, който умее да преподава качествено и образно, на достъпен и разбираем език, да усъвършенства постоянно знанията и опита си да умее да приема съвети, да приема критика. Преподаването е призвание, мисия, голяма отговорност.  
  • За да бъда добра в това, което върша, аз се интересувам от всички новости в образователния процес. С удоволствие подготвям презентации на уроци, контактувам с колеги от цяла България, с които обменяме идеи и от които има какво да науча.
  • За мен учителската професия е призвание. Тя ми носи огромно удовлетворение, въпреки трудностите.