Методи на преподаване

 

Провокация на мисленето – анализ, синтез, обобщение, съждение, умозаключение
• Дискусия – начин на изразяване на позиция
• Писмени разработки
• Упражнения за интерпретиране на текстове по зададени параметри
• Упражнения за трансформиране на отделни езикови елементи и на цялостни текстове
• Тестови задачи с изборен отговор
• Задачи с отворен отговор
• Игрови дейности, презентации, целящи по-лесното заучаване и прилагане на граматичните правила
• Лекционен метод

Дистанционно обучение

  • С методите си на преподаване се стремя да обхвана всички деца от класа. Работя фронтално, групово, индивидуално, като подготвям индивидуални материали за работа на учениците, съобразно възможностите им. Затова в часовете разпределям задачите за самостоятелно изпълнение според степента на трудност и възможностите на всяко дете. Диференцирам и домашните работи. Учениците, които се справят бързо и без проблеми с учебния материал, работят допълнително със сборници и учебни помагала както в часовете, така и за самоподготовка. Самостоятелните работи, с които получавам обратна връзка за наученото от учениците, са съобразени със състава на всеки един клас и с възможностите на всяко дете.
  • Ежедневно използвам информационните технологии в уроците си - електронни учебници и презентации, подготвени от мен или заимствани от колеги. Като допълнителна работа с изоставащите ученици в междучасията и след часовете използвам компютърни тренажори и образователни игри. А  напредналите изготвят презентации и информации от интернет, които обсъждаме в часовете.
  • С цел споделяне на добри практики или приемственост между различните  степени на образованието изнасям открити уроци с цел споделяне на добри практики и приемственост между ДГ и училището. 
  • В часовете се стремя да създам подходяща емоционална среда, за да могат учениците да разкрият своите възможности. Тетрадките по четене превръщаме в малки книжки с илюстрации, темите по изобразително изкуство не ограничават, а разгръщат детското въображение, груповите и индивидуални проекти провокират изследователската и екипната дейност.
  • В междучасията се стремя да ангажирам децата с игри по тяхно желание - образователни, развлекателни и интерактивни.
  • Преподавателската ми дейност е наблюдавана нееднократно от директор и експерт НО към РИО. /Констативни протоколи/