* Планиране и подготовка на учебния процес
* Провеждане на обучение по съответните предмети
* Използване на подходящи образователни стратегии, методи и техники, които:
-дават оптимален резултат в конкретна учебна ситуация
-отговарят на различни образователни потребности на учениците
-мотивират учениците и стимулират личностното им развитие
-реализират вътрешно-предметни и междупредметни връзки
* Изграждане на общи знания, умения,
отношения и ценности във всяка ученическа възраст и чрез всеки учебен предмет
* Формиране на положителни нагласи към ученето като ценност и изграждане на стратегии за активно и самостоятелно учене и за учене през целия живот
* Формиране у учениците разбирането за ученето като съзнателно усилие, изискващо организираност и самодисциплина и възпитаване в самостоятелност и поемане на отговорност за собственото им учене,
действия и поведение
* Диагностика, оценяване и отчитане на постиженията на учениците и на учебния
процес
* Опазване живота и здравето на учениците
Отговорностите на учителя са в няколко направления:
- пряка работа с децата;
- работа с родители и институции;
- работа в педагогическия колектив.
Работа с децата
Работа с родители и институции
Методическа дейност